Cand nu accepti ceva esti in conflict cu tine. In interiorul tau se creeaza o tensiune, o energie care reprezinta rezistenta pe care o opui. Acest conflict duce la oboseala. Te epuizezi pentru ca te consumi cand lupti cu tine. Esti ca ledul de la televizov. Cand e deschis, consuma putin curent,  insa in timp se aduna. Faci scenarii in minte, te ingrijorezi pentru ce crezi tu ca ar putea sa fie, fara sa ai convingerea ca ele se petrec intocmai. Frica ta a capatat dimensiuni uriase. Ingrijorarea pentru ceva care nu stii daca se va intampla, dar la care te gandesti aproape continuu pentru ca poate ai trait candva o experienta asemanatoare sau ai auzit de la cineva, iti consuma energia, te tine intr-o stare de alerta. Corpul tau este stresat, ca si cand esti mereu pe linia de pornire, ai luat pozitia, esti pregatit de alergare, insa nimeni nu da startul.

     Frica are o mare cantitate de energie pe care o poti transforma in iubire. Mintea cauta sa fuga de ea, sa iti asigure supravietuirea. Insa frica vine dupa tine. O ascunzi in interior si ea creste precum un vulcan. Te lupti cu ea si ea castiga. Cu ce te lupti, persista, rezista si se amplifica. Ce-i de facut? Stai pe loc si ACCEPT-O.  Uita-te la ea ca un observator. Apoi treci la actiune! Fa lucrul de care iti este frica!

     Iata cativa pasi de urmat:

  •         Pasul 1: Accepti ca ceea ce se intampla este cel mai potrivit lucru pentru tine in acel moment chiar daca nu iti doresti acea situatie. Cand vine acceptarea in mod autentic o simti ca pe o greutate pe care ai lasat-o jos, dupa ce ai purtat-o o vreme in spate. Este ca o senzatie de usurare.
  •         Pasul 2: Traiesti momente de multumire si nemultumire. Ai facut tot ce stiai in acel moment, insa nu ai obtinut rezultatul dorit.  
  •         Pasul 3: Apare un sentiment de bucurie amestecat cu tristete, de ras cu plans pentru ca intervine bucuria intelegerii. Acum iti dai seama cat ti-ai batut capul cu lucruri care nu contau, ai pierdut energie si timp pretios. Starea pe care o  simti vine de la faptul ca iti pare rau pentru ce s-a intamplat in trecut, insa te si bucuri ca ai invatat si ai depasit o provocare.
  •         Pasul 4: Ai o constientizare puternica, simti cum corpul tau este relaxat, ai starea de bucurie si cauti sa intelegi cu mintea ce se intampla. Treci in revista toate evenimentele.
  •         Pasul 5: Se instaleaza linistea, esti impacat cu tine, traiesti in prezent, iti vine cheful de viata, iti faci planuri.

     Eu am asociat o astfel de situatie cu un uragan. Iti este frica inainte de a se dezlantui. Te ingrijorezi, esti speriat pantru ca nu ai mai trecut prin asa ceva. Ai auzit scenarii catastrofale sau poate ai vazut imagini apocaliptice. Cand se desfasoara, esti inca speriat pentru ca esti in mijlocul evenimentelor si nu stii daca vor fi pagube uriase, te ingrijorezi pentru ceilalti, daca sunt toti la adapost. Iar dupa ce s-a incheiat si iesi afara sa evaluezi pagubele, vezi soarele pe cer, te bucuri ca familia este langa tine, afli vesti bune despre ceilalti si incepi sa vezi ce mai poate fi recuperat, de unde poti sa incepi reconstructia. O viata noua, pe alta fundatie, avand la baza experiente si cunostinte noi.

Daca vrei si tu o schimbare, te astept la o sesiune de coaching cu mine.

Dumitra Chiriac