CUM SA TE LASI DE FUMAT CU TEHNICI DE COACHING SI NLP

Daca ai incercat deja sa te lasi de fumat, atunci acest articol te va ajuta sa te lasi in sfarsit.

Daca nu ai mai incercat, acest articol te va ajuta sa faci primii pasi.

Sa incepem asadar cu putin coaching.

 

  • Programeaza-ti in agenda o intalnire cu tine.

 

Nu, nu te iau la “misto”. Fixeaza-ti in agenda la modul cel mai serios o intalnire cu tine, in care sa te confrunti pe tine insuti cu sinceritate. Stii de ce? Pentru ca noi suntem foarte talentati in a ne ascunde si a ne fofila de noi insine. Intreaba pe cineva daca vrea sa se lase de fumat si o sa raspunda: “mai da, stiu ca face rau dar eu ma simt bine, nu am o problema cu asta, stiu ca o sa ma las intr-o zi”.

 

  • “Mergi” la intalnire si pune-te fata in fata cu tine si raspunde te rog la urmatoarele intrebari:

 

  • Ce obtin concret cand fumez? (fa o lista cu 2 coloane: in coloana 1 pui beneficiile fumatului pentru tine: socializez, ma relaxez, am momentele mele, ma calmez etc., vezi exact ce beneficii obtii prin fumat, iar in coloana 2 identifica si scrie obiceiuri sanatoase prin care poti obtine aceleasi beneficii)
  • Cate tigari fumez pe zi? Cat costa acele tigari pe zi? Cati bani dau pe tigari pe an? Cate ore fumez pe an? Ce as putea face in tot acest timp si cu toti acesti bani, care sa imi aduca aceleasi beneficii ca cele identificate mai sus? (Ai sa constati ca daca fumezi un pachet de tigari pe zi cheltuiesti cam 1300 euro pe an si pierzi minim o luna pe an fumand, ce poti face intr-o luna cu 1300 de euro care sa iti aduca aceleasi beneficii?)
  • Ce pierd daca ma las de fumat?
  • Ce pierd daca nu ma las de fumat?
  • Ce castig daca ma las de fumat? (libertate?..scapi de gandul cand, unde pot sa fumez;  putere – da, am reusit; sanatate? – stii prea bine ca da; vei mirosi frumos? – ai si uitat cum e; respect de sine? – mereu te gandesti cand iti aprinzi tigara langa cineva care nu fumeaza sau s-a lasat “ce tare ca s-a lasat”..si te simti slab pentru ca ai o slabiciune si te “calci” putin cate putin in picioare cu fiecare tigara pe care o aprinzi

 

De ce sa raspunzi la toate acest intrebari? Pentru ca un act de vointa presupune o lupta, opunerea unei rezistente. Pe cand lasatul de fumat nu trebuie sa fie un act de vointa (de aceea este si atat de dificil sa ne lasam) ci o decizie foarte bine inteleasa. O alegere argumentata si sustinuta. Aceste intrebari te ajuta sa gasesti aceste argumente in interiorul tau. Tot ce ai de facut este sa raspunzi foarte profund la intrebarile de mai sus. La toate!

Noi suntem ceea ce facem zi de zi. Putem sa avem obiceiuri care sa ne faca mai slabi zi dupa zi, sau mai puternici zi dupa zi. Alege sa fii puternic!

Tehnica de NLP rapida si utila:

Inchide ochii si imagineaza-ti cum esti tu nefumator. Vizualizeaza la intensitate maxima toate detaliile, cum te simti, ce gust simti in gura, ce parfum simti in aer, cum arati. Simte energia pe care o ai cand urci scarile, simte forta fizica si mentala. Simte respiratia libera. Acum da-ti o porecla, un nume tie celui nefumator. Poate sa fie Superman sau Superwoman, ce iti trece tie prin cap, dar sa fie reprezentativ pentru starea ta minunata de nefumator. Acum strange pumnul si spune acest nume. Deschide ochii.

Data viitoare cand iti va veni sa fumezi, inainte sa iti aprinzi tigara, inchide ochii si  strange pumnul, spunand numele tau de nefumator, retraind starea de emotie pozitiva a nefumatorului din tine.

Aceasta tehnica te ajuta sa te concentrezi pe rezultat, nu pe proces.

Succes!

Mihaela Visan on EmailMihaela Visan on FacebookMihaela Visan on Linkedin
Mihaela Visan

Daca vrei sa faci si tu o schimbare, te astept la o sesiune de coaching cu mine.


Telefon 0040747741233


email: mihaela.visan@ academiadecoaching.ro


 



Cursuri 2017-2018

Academia de Coaching