Draga cititorule, bine te-am regasit! Sunt Aida Cimpeanu, prietena si colega ta de drum, si astazi voi impartasi cu tine, cateva idei, despre cum sa devii cunoscut pe nisa pe care ai ales sa te lansezi, mai exact despre cum sa te branduiesti.

Asa cum spuneam in articolul trecut, ca sa ai succes intr-un domeniu, e necesar in primul rand sa identifici acel domeniu, in care poti face lucrurile cat mai bine si cu pasiune, apoi sa te faci cunoscut (sa te  branduiesti) si sa-ti lansezi cu toata energia produsele ori serviciile.

Data trecuta am vorbit despre cum poti stabili zona de activitate in care sa ai succes si pe care sa o faci cu pasiune, cat si talentele si abilitatile  care te recomanda. Astazi iti voi da cateva instrumente, prin care te poti brandui.

In general brandul, este un cumul al tuturor experientelor pe care le are un consumator, cand consuma un produs sau serviciu, experiente care desigur trebuie sa fie cat mai placute, si care iti creaza o imagine buna pe piata. Brandul mai reprezinta si o metoda indirecta de marketing, deoarece construind o imagine, construiesti increderea, iar construind increderea iti poti vinde cu usurinta produsele si serviciile. Asta inseamna ca tot ce faci trebuie sa aiba legatura cu NISA, pe care ai ales sa activezi, ceea ce presupune consecventa si congruenta in tot ceea ce faci, chiar si cand esti singur.

Odata ce esti concret si ai stabilit problema specifica pe care o poti solutiona prin serviciile tale, categoria de oameni pe care vrei sa o ajuti, felul in care poti ajuta, ceea ce isi doresc si ceea ce nu-si doresc oamenii de la serviciile tale, este mult mai usor sa faci lucrurile.

Secretul succesului este sa te faci cunoscut mai intai. Iata cum poti face asta:

  1. Vino in intampinarea oamenilor cu niste servicii, idei, sfaturi, produse de care acestia au nevoie….sau ma rog cu niste ”mostre” gratuite din acestea, asa incat oamenii sa vada cat sunt de eficiente si sa devina dornici sa-ti fie clienti;
  1. Fii specific si stabileste inca de la inceput: pe cine vrei sa ajuti, cum vrei sa ajuti, cat vrei si cat poti sa ajuti?;
  2. Vorbeste intai despre beneficii, apoi despre produsul ori serviciul oferit, prin articole, reclame, video-uri, webinarii (daca e posibil), sedinte si sfaturi gratuite (in cazul serviciilor de consultanta, consiliere, coaching) etc.;
  3. Fii cat mai prezent on-line. Comunica cu publicul tinta pe o platforma proprie, pe blogul personal, pe contul de facebook;
  4. Creeaza o comunitate, o familie. Cum? Ofera ceva gratuit, rapid de consumat: sfaturi (pentru sanatate, relatii, afaceri), pdf-uri scurte (maxim 13 pagini),  materiale video sau audio prin care oferi solutii la problemele oamenilor vizati;
  5. Fa-ti un site, si incepe cu oamenii pe care i-ai ajutat si cu rezultatele obtinute de acestia. Lasa la urma calificările pe care le ai;
  6. Stabileste o pagina de contact si o zona pentru testimoniale. Invita oamenii sa-si spuna parerile, durerile, nemultumirile, satisfactiile, legate de anumite produse si servicii, legate de nevoile si problemele lor si de ceea ce si-ar dori;
  7. Culege informatii pretioase de la ei, apoi ofera-le solutiile cele mai potrivite;
  8. Fidelizeaza oamenii. Cum? Simplu……Vezi ce ii doare si cum poti ajuta, faciliteaza cu ei o comunicare prin mail, (lista cu adrese de e-mail este cea mai importanta resursa), raspunde-le la intrebari, foloseste eventual un serviciu de mesaje automate (de exemplu getresponse.com, care este 12 euro pe luna), informeaza-i despre noile tale produse si servicii cat si despre ofertele si bonusurile speciale;
  9. Centralizeaza toate opiniile, si informeaza-te cu acuratete despre ceea ce isi doresc cu adevarat oamenii, asa incat prin ceea ce oferi sa te diferentiezi de alti ofertanti de pe piata.  Obiectivul tau este sa raspunzi unei nevoi prin ceea ce oferi, nu sa creezi nevoi ca apoi sa oferi un produs. Are sens ceea ce spun?;

Iti multumesc pentru timpul acordat. Te rog sa lasi un comentariu, despre cat de utile ti-au fost aceste informatii, si cum ti-au servit ele.

Data viitoare, voi veni cu informatii legate de pasii de care trebuie sa tii seama, inainte de lansarea efectiva pe piata,  a unui produs ori serviciu pe care vrei sa-l oferi.

Te cuprind cu sufletul, si iti doresc mult succes in tot ceea ce faci!

 

Aida Cimpeanu on EmailAida Cimpeanu on Facebook
Aida Cimpeanu
Daca vrei sa faci  o schimbare, te astept la o sesiune de coaching cu mine.

E-mail : aida.cimpeanu@academiadecoaching.ro

Tel :  0748 553019/ 0728 651 711

 

Aida Cimpeanu

Aida Cimpeanu

Daca vrei sa faci  o schimbare, te astept la o sesiune de coaching cu mine. E-mail : aida.cimpeanu@academiadecoaching.ro Tel :  0748 553019/ 0728 651 711